fråga+ design tips!:)

fick en fråga så tänkte svara o visa!:)


svar: javisst kan jag det!:)
såhär lägger du in en header!
först:



steg 2:


ladda upp bilden i 700, och tryck därefter på ladda upp!


kopiera sedan URL (det jag ringa in) och gå sedan till design:


sedan går du in på STILMALLEN!



klistra in din kod du kompierat efter detta tecknet: ( och innanför )

sedan kan du ändra så det passa i din stilmall:



width: det e bredden!
height: är höjden!:)

ghoppas detta va till hjälp!

nu hur jag får headers/bilder transparenta!

jag använder mig av photoshop! men pixlr är en jätte bra online sida!:) och funkar i stort sätt likadant, bara lite mindre möjligheter!



du väljer alltså genomskinlig genom att få transparent!:)


resultatet blir såhär!:)

hoppas du fick svar på din fråga!:) e de nåt mer e de bara att fråga!:)



Postat av: Sofie- Hästälskare

Haha aa typ! :D <333 Ja var as nära på att somna så hörde ja en duns så sa amanda sängen brakade ihop hahahahaha XDD<33

2012-04-21 @ 16:45:51
URL: http://sofieanderssoon.blogg.se/
Postat av: ▲ L I N D A

sv: det är bra med mig med :)

vad gör du då?

2012-04-21 @ 17:15:26
URL: http://xiaos.blogg.se/
Postat av: CASSANDRA - LINNEN MED FINA TEXTER!

hoppas du får en bra kväll!:D

2012-04-21 @ 17:54:13
URL: http://bruudar.blogg.se/
Postat av: MAJA <33

TACK ! asså gud va snällt ! Men en sak till typ varje gång jag sätter in en header så blir det ett stort fult vitt mellanrum mellan headern och bakrunden.. Vet du hur man får headern och sitta så som din typ? TACK !

2012-04-22 @ 15:18:47

Kommentera inlägget här:

Everyone has a Name!♥:
remember me?

ifall du inte har en blogg, så kanske du har email?: (publiceras ej)

Din blogg!:

va hade du på hjärtat sötis?♥:

RSS 2.0