GÄSTBLOGGNING

nu kör jag en gästbloggning :) Linn från ponyroyals va med i min tävling gissa kändisen :) hon frågade om ifall hon vann vile hon inte ha en animerad header utan hon ville gästblogga men hon vann ju inte min tävling utan hon kom 2 men varför inte klart hon kan få gästblogga:) <3 så här kommer en super interissant text om henne o hennes ponny :)
Hejsan på er alla! 
Theresé gav mig chansen att få gästblogga på hennes blogg. Så här kommer jag skriva lite kortfattat om mig och såklart om mina häst/hästar och mina andra två djur ♥

Namn: Linn Maria Jönsson
Bor: Hunnebostrand (Sotenäs)
Hårfärg: Blond
Ögonfärg: Blåa
Längd: 1,59 cm
Gillar att: Rida och vara med kompisar
Älskar: Min mamma och pappa.


Det var lite om mig. Nu så kommer det en liten historia om min ponny och i slutet av min lilla bponny.

Det började att jag skulle sälja min lilla bponny Lilla grå. Alla sa att jag var förstår och för tung. Men i själva verket så var jag bara lång. Jag och mamma hade pratat länge på att sälja honom. Men jag hade inte velat lägga ut på honom på annons för jag var "rädd" att han inte skulle få det så bra som han värkligen förtjänar. Men till sist så tog jag det steget att lägga ut honom. Det var inte många minuter som gick förrän vi fick 10 mejl på honom. Men det känndes inte rätt. 
Sedan så kom första och skulle provrida. det såg fint ut, men inte rätt person för honom! 
Sedan så kom det yttligare några. Men dom var inte heller den rätta kände jag. Sedan så kom det ett par hästhandlare. Och det var ju som en mardröm i slutet. Dom började klaga på hovarna. Hans sömmar på hovarna osv. Det var för att dom ville pruta. Men han var ju inte prutbar!
Sedan så började dom kaxa upp sig. Så då sa mamma att dom kunde åka och köpa nån annan häst med bättre hovar! Vi hade ju lixom stått utanför stallet i 5 timmar när det var -20 grader. Inte så skönt.
Efter det så la vi ut en ny annons, men denna gången med andra bilder. Då så ringde det en. Dom kom och provred. Eftersom han kunde sparkas i boxen så kändes det inte rätt det heller. Då hon som skulle rida honom var 5 år. Dom ville gärna köpa honom. Men då så ringde mamma hennes kompis och frågade henne ifall hon ville köpa honom. För då så skulle han ju stått kvar i det stallet som han stog i innan. Och det ville hon. Hon kom så skev vi på kontraktet. Det kändes förjävligt! Jag låg uppe till 6 på morgonen och bara grät. Det var ju nästan som att lämna bort sin pojkvänn eller nån man älskar. Det var en katastof den natten.
Men sedan så köpte hon ju honom. Då så fick jag rida några kompisars hästar så jag kunde hålla mig i trim till min nya ponny. 
Jag och mamma åkte som galningar runt i hela sverige för att hitta den perfekta ponnyn. Jag var väldigt noga med att känna efter ifall det var nån ponny för mig. 

Mamma ringde på en hingst som hette Keelane. Han såg helt magisk ut. Vi åkte och provred honom 2 gånger. Han var den perfekta ponnyn för mig. Och vet ni? Han står hemma i stallet nu. Det blev han ♥ 

Vill ni veta mer om oss? Gå in på mig blogg: http://Ponyroyals.blogg.se
Mvh Linn ♥

Postat av: Klara♡

sv; totilas va det :)

2011-08-04 @ 14:23:25
URL: http://dressyrohoppryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Everyone has a Name!♥:
remember me?

ifall du inte har en blogg, så kanske du har email?: (publiceras ej)

Din blogg!:

va hade du på hjärtat sötis?♥:

RSS 2.0