gästbloggaren......:D

Hej alla ni! :) 
Jag heter Malin, är 15 år och driver min lilla men endå stora blogg, www.nyylund.blogg.se ! 
Therese och jag var på samma ridläger, vi hade ingen direkt kontakt där men efteråt så hitta ja hennes blogg o kommentera, hon svara osv. så såg hon en bild från sjöis på min blogg, fråga när jag varit där o så, och ah vi hade tydligen varit på samma vecka haha ;) 
Men nog om det, jag är en tjej som oftast är rätt så glad men jag har ett jävla humör ibland asså haha. och ah.. jag går i skolan som alla andra, umgås med mina vänner & gör llt som en normal 15 åring gör. Jag bjuder rätt så mkt på mig själv, ;D ganska så oseriös men kan även vara seriös och ta saker på allvar. 
Men en stor del av mitt liv , som jag brinner för och gör allt för och lägger ner större delen av mitt liv på är hästarna. Har ridit sedan jag var 4 tror jag. i början red jag på ridskola, flera gånger i veckan osv. Ett rätt lång tag. Sedan fick jag min första medryttare ponny, Jesper. Han lärde mig otroligt mkt asså. Men han var gamal, red han i nåt år sedan lämnade han denna jord. Efter det började jag rida en c-ponny. Det är en lång historia om denna ponny, han var en av de underbaraste någonsin. Det slutade inte så bra, han skicka av mig varenda gång, han var stor och stark och jag liten. Om jag ska förklara allt, med anledningar osv.. det tar år. Men nu idag har han det bra, rids ordentlig och mår fiinee liksom! Efter honom fick jag en D-ponny vid namn Missaluba, en unghäst som jag red in och utbildade. Lärde mig mkt på henne, och det var sjukt kul att utbilda en ponny. Hon blev Sveriges bästa hopp ponny 2007. Hon hade riktigt kapacitet, hon var en elit ponny som hade kunnat gå så j*vla långt.  
Fick en underbar tid med denna ponny. Precis när hon blev tävlings klar, när vi skulle ut o tävla tillsammans på riktigt så kom slutet för våran resa. Glömmer aldrig någonsin denna dagen. Den var en av de värsta i hela mitt liv. Vad som exakt hände tänker jag inte berätta, och ibland förstår jag fortfarande inte .. hur det kunde hände. Så där plötsligt.. 
Men en vacker dag kommer våra vägar mötas igen. Efter det började jag ist hyra en ponny, en b-ponny vid namn polly. Denna ponnyn hade jag tidigare ridit och skötit på ridskola i 5 år. Och till slut .. blev hon 'min'. När jag vuxit ur henne såldes hon till nära vänner till oss. Idag rider jag henne fortfarande ibland. Efter det började jag hyra sjöstjärnans Ammi. En otrolig ponny, en av det bästa någonsin. Helt otroligt är hon. Hon lärde mig så sjukt mkt och den tiden jag fick med henne ska jag vara sjukt tacksam över. Från botten tog vi oss till toppen, på såppas kort tid. Vi kämpa, träna och slet, o j*vlar vilket resultat vi fick. Vi lämnade varandra när vi båda var som bäst.<3 Just nu har jag ingen häst, men ska hyra sjöstjärnans linus. han kommer den 20:e augusti! :D en unghäst, så det blir att utbilda honom under en längre tid. Men det var lite kort om mig och hästarna ;) 
Läs  min blogg om ni diggar mig ;D

www.nyylund.blogg.se !
/kram malin
malin och linus
tack malin att du villle gästblogga hos mig riktigt bra text;D <3

Postat av: Malin

<3

2011-07-25 @ 20:07:59
URL: http://nyylund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Everyone has a Name!♥:
remember me?

ifall du inte har en blogg, så kanske du har email?: (publiceras ej)

Din blogg!:

va hade du på hjärtat sötis?♥:

RSS 2.0