gårdagens ridpass på Valle!

tjena, uppdaterade inte igår efter ridningen då jag inte orkade.
'jag red älskade Valle!:D han e sjukt bra!
va lite osäker först då vi skulle rida ute o han e ju väääldigt lättskrämd o ja åkte ju i backen förra gången, men det gick oväntat bra faktiskt, inte ett ändå "skygghopp".
vi hade markarbete som sagt. denna "banan"
det var som ni ser bommar utlagda på stora mittvolten, och så travade vi först över dem, sen delade Michaela in oss i 2 grupper, och min grupp va först. vi fattade galopp från skritt och galopperade rätt länge över dem, det var skiiit kul!!
dock blev Valle lite över pigg, och vägrade lyssna på mej och jag tappade kontrollen lite, så jag fick sakta av o lungna han igen, sen gjorde ja om det men har bara stack iväg och tog värsta skutten över alla bommar haha! xd
älskar den pollen!!!♥
jag gjorde inte övningen mer då Michaela sa att det var bra att lungna ner dem om de blev för pigga. det var 2 andra som oxå bröt!
det var iallafall skit kul! vi avslutade med en liten uteritt på 5 minuter.
Micahela sa att hon tyckte det gick skit bra! hontycker tydligen att jag rider Valle super bra o att jag får en jätte bra sits på han, så hon sa att om jag ville skulle jag få rida han rätt mycket eftersom det ser bra ut !:D de va ju kul att höra!:D
eftersom det var sista gången för den här terminen samlades alla för att äta kladdkaka och någoon annan mjölkchoklad kaka/tårta det var super mysigt vi hade även med oss lite jordgubbar!
hade en GRYM dag och den tillbringades i skolan med Sanna, Frida, Kristin och Sofie. vi hade fältstafett så det var olika grenar man tävlade i.
sen i stallet var jag med Maya, Fannie, Alicia, Agnes, Ida, Stina, Melina, Sofie, och Sofie kanske glömde någon?
vi fick även tillbaka vårat dressyr prov, ni minns väl att jag var super onöjd? jag red ju fel en gång o så, men jag fick riktigt bra! 25 poeng o de va många som inte fick bättre så jag e nöjd!:D hade ju de på ästa valle direkt efter att jag ramlade av, så va lite "skakis" men det gick skiiit bra!:D
i skolan fick vi tillbaks engelska provet blev sådär nökd fick 91/154 men de va tydligen rätt bra men jag har rätt höga krav xd så fick la ett D eller C på det, dock fick jag riktigt bra poeng på skrivuppgiften då man skulle återberätta en text, jag fick 18/20 o det var inte många som fick det :D
men ha det bra, hehe blev skit långt nu!:)


Kommentera inlägget här:

Everyone has a Name!♥:
remember me?

ifall du inte har en blogg, så kanske du har email?: (publiceras ej)

Din blogg!:

va hade du på hjärtat sötis?♥:

RSS 2.0